Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Zalety napraw powypadkowych w systemie bezgotówkowym

Po wypadku lub kolizji kierowca uszkodzonego pojazdu może starać się o odszkodowanie na dwa sposoby: w systemie gotówkowym, lub bezgotówkowym. Rozliczenie gotówkowe polega na bezpośredniej wypłacie rekompensaty poszkodowanemu. Jej wysokość naliczana jest przez ubezpieczyciela, co wiążę się z ryzykiem zaniżenia kwoty odszkodowania. Istnieje ryzyko, że wypłacona kwota nie pokryje wszystkich kosztów naprawy. Oprócz tego wycena zawiera podatek VAT, który często zapłacić musi sam kierowca. Alternatywą dla takiego rozwiązania jest skorzystanie z naprawy w systemie bezgotówkowym. W tym przypadku rekompensata powypadkowa trafia do warsztatu samochodowego, którego zadaniem jest kompleksowa naprawa szkód. Cała procedura odbywa się po konsultacjach z poszkodowanym i za jego pełną zgodą. Dlaczego warto skorzystać z bezgotówkowej likwidacji usterek?
Rozliczenia bezgotówkowe – krótka charakterystyka
Podstawą wypłaty odszkodowania w systemie bezgotówkowym są faktury VAT sporządzone po wypadku. Oszacowana suma wynagrodzenia trafia do wybranego przez poszkodowanego warsztatu samochodowego. Zadaniem serwisantów jest likwidacja usterek powypadkowych w granicach ustalonej wyceny. Co to oznacza w praktyce?
Klient korzystający z usług warsztatu nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów związanych z serwisem. Określona przez ubezpieczyciela kwota odszkodowania musi być na tyle wysoka, aby pokryła pełny wymiar świadczenia. Oprócz tego, zgodnie z zasadami przeprowadzania naprawy w systemie bezgotówkowym, ubezpieczyciel jest zobowiązany do zapewnienia klientowi zastępczego samochodu. Pojazd ten ma służyć poszkodowanemu przez cały okres trwania naprawy.
Jakie korzyści niesie bezgotówkowa likwidacja szkód?
Niewątpliwie jedną z największych zalet wyboru bezgotówkowego systemu naprawy powypadkowej jest możliwość wykonania kompleksowego serwisu w jednym miejscu. Oprócz tego, poszkodowany nie musi zajmować się organizacją naprawy we własnym zakresie. Wszelkie konieczne działania i formalności podejmują pracownicy warsztatu samochodowego. Co więcej, nie ma ryzyka, że wycena odszkodowania będzie zaniżona i nieadekwatna do poniesionych szkód. Bezgotówkowa naprawa samochodu nie generuje dodatkowych, niespodziewanych kosztów, a serwisem samochodu zajmują się doświadczeni mechanicy. Dlaczego korzystanie z usług profesjonalistów jest pomocne?
Jak tłumaczy mechanik z warsztatu samochodowego Gampcar zajmującego się naprawą powypadkową pojazdów:
Wszystkie usługi powinny być świadczone w najwyższym standardzie, jak również z zachowaniem rzetelności i uczciwości wobec klienta. Dlatego też pracownicy warsztatu muszą wykazać się precyzją i skrupulatnością. Mogą udzielić fachowych porad z zakresu użycia różnych części potrzebnych do naprawy auta. Warto podkreślić, że to klient podejmuje ostateczną decyzję w kwestii tego, jakie części mają być użyte w trakcie naprawy. Cena, która została wynegocjowana przed naprawą, jest wiążąca i nie może ulec zmianie bez wiedzy klienta.
Etapy przeprowadzania naprawy bezgotówkowej
Pierwszym działaniem, jakie należy wykonać, aby rozpocząć proces naprawy, jest przetransportowanie uszkodzonego pojazdu do warsztatu samochodowego. Po dokonaniu wstępnych oględzin i wypełnieniu koniecznych dokumentów firma serwisowa może podjąć negocjacje z ubezpieczycielem poszkodowanego. Kosztorys usługi sporządzony przy udziale rzeczoznawcy wymaga weryfikacji i akceptacji przez klienta.
Dopiero po dopełnieniu wszystkich formalności można rozpocząć prace naprawcze – blacharskie, mechaniczne i lakiernicze. Po zakończeniu serwisu następuje podsumowanie wydatków i rozliczenie z firmą ubezpieczeniową. Wówczas naprawiony pojazd może trafić do klienta.
Dziękujemy za dodanie oceny
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza:
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana