Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Wymiana tłumika krok po kroku

Spis treści
Jeżeli zauważyliśmy znaczący wzrost poziomu głośności emitowanego przez nasz samochód, to możemy podejrzewać, że żywotność tłumika dobiega końca. W takiej sytuacji nie można się zastanawiać – jedyną opcją jest jego wymiana. Brak sprawnego tłumika może skutkować czasowym odebraniem dowodu rejestracyjnego auta. W niniejszym artykule opisujemy jak wymienić tłumik krok po kroku.Demontaż
Wykonanie demontażu wymaga fachowej wiedzy i bardzo dobrze byłoby skorzystać z wiedzy wykwalifikowanego mechanika. Skorodowane śruby można bardzo łatwo uszkodzić i wtedy proces demontażu bardzo się komplikuje.
Zapytaliśmy specjalistę z warsztatu Auto Lux, od czego zacząć demontaż? Powiedział, że zawsze od końca pojazdu. Odkręcamy mocowania i demontujemy tłumiki końcowe, potem środkowe i tak zmierzamy w kierunku silnika. Za każdym razem trzeba skrupulatnie sprawdzić oraz oczyścić oryginalne haki i zaczepy. Jeżeli czujemy, że coś „pręży”, to jest dla nas jasny sygnał, iż ktoś wcześniej montował tłumik na siłę i uszkodził fabryczne komponenty. Jest to bardzo zła i niestety bardzo powszechna praktyka. Niejednokrotnie mieliśmy na warsztacie pojazdy, do których chcieliśmy założyć nowy tłumik z autoryzowanego serwisu i okazywało się, że nie pasuje. Wtedy konieczna była również wymiana innych elementów.
Inspekcja i czyszczenie
Jak już tłumik jest zdjęty, to trzeba się przyjrzeć wszystkim elementom okalającym cały układ. Wszystkie śruby, podkładki czy otwory montażowe należy oczyścić i zabezpieczyć przed działaniem korozji. Dobrą praktyką jest również inspekcja osłon termicznych. Spaliny przechodzące przez układ wydechowy są na tyle gorące, że tłumik rozgrzewa się do wysokich temperatur. Jak wiemy z fizyki, ciepłe powietrze ucieka do góry. Jeżeli osłony termiczne są uszkodzone, to całe ciepło będzie oddziaływać na elementy karoserii, niszcząc warstwę chroniącą podwozie przed korodowaniem.
Przeczytaj również: Co wskazuje na konieczność wymiany tłumika w aucie?
Montaż nowego tłumika
Jak łatwo się domyślić montaż wykonujemy w odwrotnej kolejności niż demontaż. I tutaj również warto skorzystać z wiedzy, jaką mają wykwalifikowani mechanicy, ponieważ trzeba pamiętać o kilku zasadach:
Przeczytaj również: Kiedy warto naprawiać auto powypadkowe?
- układ wydechowy nie może być poddawany jakimkolwiek naprężeniom,
- śruby i inne elementy montażowe należy zabezpieczyć specjalnym smarem odpornym na działanie wysokich temperatur,
- wszystkie połączenia należy uszczelnić,
- każdorazowo powinno się wymieniać zawiesia gumowe na nowe,
- najpierw mocuje się obejmę tłumika, a dopiero potem sam tłumik,
- zewnętrzne części węższych rur smarować pastą termoutwardzalną, aby przy montażu była ona wypychana na zewnątrz.
Dziękujemy za dodanie oceny
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza:
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana