Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Wymiana tłumika krok po kroku
Demontaż
Wykonanie demontażu wymaga fachowej wiedzy i bardzo dobrze byłoby skorzystać z wiedzy wykwalifikowanego mechanika. Skorodowane śruby można bardzo łatwo uszkodzić i wtedy proces demontażu bardzo się komplikuje.
Zapytaliśmy specjalistę z warsztatu Auto Lux, od czego zacząć demontaż? Powiedział, że zawsze od końca pojazdu. Odkręcamy mocowania i demontujemy tłumiki końcowe, potem środkowe i tak zmierzamy w kierunku silnika. Za każdym razem trzeba skrupulatnie sprawdzić oraz oczyścić oryginalne haki i zaczepy. Jeżeli czujemy, że coś „pręży”, to jest dla nas jasny sygnał, iż ktoś wcześniej montował tłumik na siłę i uszkodził fabryczne komponenty. Jest to bardzo zła i niestety bardzo powszechna praktyka. Niejednokrotnie mieliśmy na warsztacie pojazdy, do których chcieliśmy założyć nowy tłumik z autoryzowanego serwisu i okazywało się, że nie pasuje. Wtedy konieczna była również wymiana innych elementów.
Inspekcja i czyszczenie
Jak już tłumik jest zdjęty, to trzeba się przyjrzeć wszystkim elementom okalającym cały układ. Wszystkie śruby, podkładki czy otwory montażowe należy oczyścić i zabezpieczyć przed działaniem korozji. Dobrą praktyką jest również inspekcja osłon termicznych. Spaliny przechodzące przez układ wydechowy są na tyle gorące, że tłumik rozgrzewa się do wysokich temperatur. Jak wiemy z fizyki, ciepłe powietrze ucieka do góry. Jeżeli osłony termiczne są uszkodzone, to całe ciepło będzie oddziaływać na elementy karoserii, niszcząc warstwę chroniącą podwozie przed korodowaniem.
Montaż nowego tłumika
Jak łatwo się domyślić montaż wykonujemy w odwrotnej kolejności niż demontaż. I tutaj również warto skorzystać z wiedzy, jaką mają wykwalifikowani mechanicy, ponieważ trzeba pamiętać o kilku zasadach:
- układ wydechowy nie może być poddawany jakimkolwiek naprężeniom,
- śruby i inne elementy montażowe należy zabezpieczyć specjalnym smarem odpornym na działanie wysokich temperatur,
- wszystkie połączenia należy uszczelnić,
- każdorazowo powinno się wymieniać zawiesia gumowe na nowe,
- najpierw mocuje się obejmę tłumika, a dopiero potem sam tłumik,
- zewnętrzne części węższych rur smarować pastą termoutwardzalną, aby przy montażu była ona wypychana na zewnątrz.
Dziękujemy za dodanie oceny
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza:
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana