Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Usuwanie zaworu EGR - kiedy się na to zdecydować?
Zawór EGR usuwa się, gdy pojawiają się problemy z mocą silnika, spalinami lub częstym wchodzeniem w tryb awaryjny. Są to częste usterki, które pojawiają się zarówno w samochodach osobowych, jak i ciężarowych, a także w maszynach rolniczych i budowlanych. Usuwanie EGR polega na jego zaślepieniu i programowalnym wyłączeniu. Na takie rozwiązanie decydują się kierowcy w sytuacji, gdy standardowe czynności, czyli czyszczenie lub regeneracja nie przynoszą pożądanych efektów.
Jak usuwa się zawór EGR?
Zawór EGR ma za zadanie cofać spaliny do silnika, dzięki czemu redukowana jest ilość szkodliwych substancji. Ponadto spaliny o wysokiej temperaturze przyspieszają odparowywanie paliwa i pomagają lepiej przygotować mieszankę. Zawór EGR odpowiada za kontrolowanie ilości i jakości spalin, a więc zasadniczo jest bardzo ważnym elementem. Ponieważ ulega częstym awariom, to jego eksploatacja jest dość problematyczna, a im nowsze auto, tym droższa jest naprawa lub wymiana. Właśnie dlatego wiele warsztatów samochodowych oferuje usługę usunięcia zaworu EGR.
Zawór EGR w wyniku eksploatacji ulega zabrudzeniom. Na jego powierzchni tworzy się osad z niedopalonych cząstek paliwa i oleju, które twardnieją pod wpływem wysokiej temperatury. Jeśli zaworu nie wyczyścimy lub nie zregenerujemy na czas, to pojawić się mogą problemy ze zwiększonym spalaniem, zapchaniem się filtra cząstek stałych lub unieruchomieniem silnika. W Pro Race w Rzeszowie zawór jest czyszczony i regenerowany, a jeśli to nie pomoże, to zostaje wymiana lub usuniecie, czyli zastąpienie go bypassem, zaślepienie poprzez mechaniczne zamknięcie dolotu oraz elektroniczne wyłączenie. Jest to trwała dezaktywacja wykonywana z wykorzystaniem sterownika ECU i indywidualnej mapy.
Kiedy usuwa się zawór EGR?
Koszt wymiany zaworu EGR nie należy do najtańszych, dlatego właściciele głównie starszych aut decydują się na jego zaślepienie i dezaktywację. W praktyce oznacza to, że zawór nie zostaje usunięty z układu – chodzi wyłącznie o jego wyłączenie. Usuwanie EGR w Rzeszowie bywa nawet kilkukrotnie tańsze niż wymiana zaworu na nowy, a więc stworzenie zaślepki to dobra alternatywa pod względem ekonomicznym. W nowych samochodach znajdują się czujniki położenia EGR, dlatego konieczna jest optymalizacja ustawień, aby uniknąć pojawiania się błędów silnika skutkujących pogorszeniem parametrów pracy.
Dziękujemy za dodanie oceny
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza:
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana