Artykuł sponsorowany

Toyota jako pionier na rynku samochodów hybrydowych

Toyota jako pionier na rynku samochodów hybrydowych

Toyota to bez wątpienia jedna z najpopularniejszych marek samochodowych na świecie – najlepszym potwierdzeniem tego jest fakt, iż statystycznie co około 40 sekund gdzieś na świecie nowy egzemplarz jej flagowego modelu, czyli Corolli, znajduje pierwszego właściciela. Ale Toyota to nie tylko producent znanych aut, ale również pionier w segmencie pojazdów hybrydowych, które w ostatnim czasie odgrywają coraz ważniejszą rolę na rynku.

Historia hybrydy

Pierwszym seryjnie produkowanym samochodem z napędem hybrydowym była Toyota Prius, która pojawiła się na rynku w grudniu roku 1997. Jego debiut zbiegł się w czasie z zakończeniem procesu negocjacji protokołu Kioto, na mocy którego państwa z całego świata zobowiązały się do działań na rzecz walki z globalnym ociepleniem – a więc między innymi do ograniczenia emisji spalin. Z początku Toyota Prius traktowana była nieco jako fanaberia, szybko jednak zyskała sławę i stała się symbolem zmian, które w najbliższym czasie zajdą na skostniałym rynku. Z czasem technologię hybrydową zaczęły interesować się inne uznane marki, nie ulega jednak wątpliwości, że to właśnie Toyota jest w tej dziedzinie liderem. W samej Polsce w okresie od stycznia do października 2020 roku sprzedano około 120 tysięcy nowych samochodów hybrydowych, z czego niemal 79% to produkty japońskiego koncernu. Ale liczy się nie tylko wskaźnik popularności aut hybrydowych, lecz również to, jak wpływają one na naszą rzeczywistość. A wpływ ten jest ogromny – szacuje się, że przez 23 lata od debiutu Priusa, hybrydy marki Toyota pozwoliły zminimalizować globalną emisję dwutlenku węgla do atmosfery o niemal 120 milionów ton. Jest to co prawda zaledwie kropla w morzu potrzeb, gdyż roczna emisja CO2 wynosi około 37 miliardów ton, niemniej wzrastająca z każdym rokiem popularność napędów hybrydowych pozwala z nadzieją patrzeć w przyszłość. Szeroki wybór modeli hybrydowych Toyoty, między innymi Prius, RAV4, Yaris czy Corolla znajdziemy w ofercie Toyota Centrum Wrocław.

Dlaczego warto zdecydować się na hybrydową Toyotę?

Hybrydy cieszą się dziś rosnącą popularnością z kilku powodów. Dużą rolę odgrywaj tutaj fakt, że współczesne napędy hybrydowe 4 generacji pozwalają w znacznym stopniu zredukować zapotrzebowanie na paliwo – z niezależnych badań wynika, że nawet w mieście i bez specjalnych starań ze strony kierowcy możliwa jest jazda przez nawet 80% czasu wyłącznie na zasilaniu z baterii. Prowadzi to nie tylko do ograniczenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery, ale również znacznego obniżenia kosztów codziennej eksploatacji pojazdu. Toyota jest dziś liderem jeśli chodzi o rozwój technologii hybrydowej, ze wszystkich marek to ona posiada największe w niej doświadczenie – dlatego jeśli decydujemy się na hybrydę, to właśnie Toyota będzie najlepszym wyborem.

Dziękujemy za dodanie oceny

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza:

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.