Materiał Partnera

Prawidłowe podłączenie kabli rozruchowych

Prawidłowe podłączenie kabli rozruchowych

Problemy z uruchomieniem silnika w samochodach osobowych najczęściej pojawiają się w okresach największych mrozów. Dzieje się tak w wyniku zmniejszenia pojemności akumulatora pod wpływem niskiej temperatury. W artykule wyjaśniamy, jak krok po kroku podłączyć kable rozruchowe i uruchomić samochód w sytuacji awaryjnej. 

Przygotowanie pojazdów i kwestie bezpieczeństwa

W pierwszej kolejności trzeba zaznaczyć, że odpalanie auta metodą „na kable”, chociaż jest najskuteczniejsze, to wiąże się z pewnym ryzykiem. W przypadku nieumiejętnego podłączenia może bowiem dojść do uszkodzenia akumulatorów, a nawet do ich wybuchu. Prawidłowa kolejność podłączenia przewodów to nie wszystko. Wcześniej trzeba odpowiednio dobrać pojazd, z którego będziemy pobierać prąd. Aby nie dopuścić do rozładowania baterii w aucie „dawcy”, musi on mieć większy akumulator. Uruchomienie samochodu z silnikiem Diesla przy użyciu kabli rozruchowych powinno przebiegać za pomocą auta z taką samą jednostką. Poza tym, podczas rozruchu oba pojazdy nie mogą się ze sobą stykać. Aby zapobiec usterkom baterii, warto zaopatrywać się wyłącznie w wysokiej jakości produkty. Jedną z czołowych firm na polskim rynku dostarczającą najwyższej klasy akumulatory i prostowniki jest HERTZ BATTERIEN POLSKA

Kolejność podłączenia kabli rozruchowych

Pierwszą czynnością jest wyłączenie zapłonu w aucie, z którego pomocy będziemy korzystać, a w obu pojazdach – także wszystkich odbiorników prądu (radio, oświetlenie, ogrzewanie itp.). To ważne dla zapewnienia ochrony instalacji elektrycznej. Następnie należy kolejno:

  • podłączyć czerwony przewód do zacisku dodatniego akumulatora „dawcy”, a drugi koniec do tego samego zacisku w niesprawnym aucie (uważając, aby w tym czasie nie dotknąć innego metalowego elementu);

  • podłączyć czarny przewód do „minusa” w sprawnej baterii,

  • drugi koniec czarnego kabla podpiąć do nielakierowanej, metalowej części pod maską. 

W dalszej kolejności trzeba uruchomić silnik pojazdu, od którego pożyczamy prąd, na ok. 5-10 minut. Po tym czasie można odpalić awaryjne auto. Jeśli silnik zaskoczy, przed demontażem kabli zaleca się odczekać jeszcze kilka minut. Odpinanie przewodów rozpoczyna się zawsze w odwrotnej kolejności (zaczynając od czarnego). 

Dziękujemy za dodanie oceny

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza:

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję