Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Po czym poznać, że turbosprężarka wymaga wymiany na nową?
Jeszcze do niedawna turbosprężarki były obecne w silnikach samochodów ciężarowych i sportowych – dziś można się z nimi zetknąć coraz częściej w zwykłych samochodach osobowych. Choć są one dość wytrzymałe, to jako mechanizmy ruchome mają również ograniczoną żywotność – prędzej czy później może więc nadejść moment, kiedy konieczna stanie się ich wymiana.
Ile wytrzymuje turbosprężarka?
Teoretycznie żywotność turbosprężarki powinna równać się żywotności jednostki napędowej. Praktyka jednak pokazuje, że wcale tak nie jest – turbosprężarki zużywają się szybciej, a duży wpływ na tempo zachodzenia tego procesu ma sposób ich eksploatacji. Przy prawidłowym użytkowaniu turbosprężarki mogą dobrze spisywać się na dystansie około 200-250 tysięcy kilometrów - zakładając, że przeciętny roczny przebieg wynosi około 15 tys. km, turbosprężarka zacznie „padać” dopiero po około 13-16 latach od daty montażu. Problem w tym, że wielu kierowców nie stosuje się do zasad prawidłowej eksploatacji, co może skrócić czas użyteczności turbosprężarki nawet o połowę.
Przeczytaj również: Jak wygląda regeneracja turbosprężarki w aucie dostawczym?
Jak rozpoznać zużycie turbosprężarki?
Nadmierne zużycie turbosprężarki można rozpoznać po następujących objawach:
- nieregularne rozwijanie mocy silnika,
- nadmierne spalanie paliwa,
- spadek osiągów silnika,
- gwizdy, stuki i inne dźwięki dochodzące z komory silnika,
- przechodzenie silnika w tryb awaryjny.
Objawy te mogą rozwijać się powoli, z początku nie dając o sobie znać, przez co wykrycie ich jest dość trudne – z czasem po prostu przyzwyczajamy się do tego, że samochód nie działa tak, jak powinien.
Przeczytaj również: Czy chłodnica wpływa na pracę turbosprężarki?
Wymiana czy regeneracja?
Wymiana turbosprężarki wiąże się ze wydatkiem rzędu kilku tysięcy złotych. Dlatego warto rozważyć regenerację wyeksploatowanego urządzenia – usługi tego typu świadczy firma Silesia Cars Center. Na czym polega regeneracja turbosprężarki? W dużym skrócie to proces przywracania używanego urządzenia do jej pierwotnego stanu technicznego – fachowo wykonana regeneracja powoduje, że turbosprężarka jest sprawna niemal w takim samym stopniu, jak nowe urządzenia. Regeneracja to nie to samo co naprawa, która skupia się na usunięciu bieżących usterek i nie gwarantuje sprawności urządzenia. Po wymontowaniu z samochodu turbosprężarka jest dokładnie oczyszczana, a elementy, który noszą ślady nadmiernego zużycia wymienia się na nowe. Regeneracja turbosprężarki to atrakcyjna alternatywa dla wymiany urządzenia – za usługę zapłacimy około 300-400 złotych, plus koszt części zapasowych. Jest to jednak opcja dostępna wyłącznie w sytuacji, kiedy uszkodzenia lub korozja turbosprężarki nie są zbyt rozległe
Przeczytaj również: Jak szuka się źródła usterek w turbosprężarkach?
Dziękujemy za dodanie oceny
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza:
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana