Artykuł sponsorowany

O czym pamiętać, wykonując projekt oklejenia samochodu?

O czym pamiętać, wykonując projekt oklejenia samochodu?

Reklama na samochodzie jest najtańszą, ale też niezwykle skuteczną formą promocji. Pozwala nie tylko wykreować markę, ale też efektywnie zareklamować nowy produkt, oferowane usługi i wiele innych. To, co ją wyróżnia, to mobilność i możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Odpowiednio zaprojektowane grafiki zwracają uwagę – nie sposób przejść obok nich obojętnie. O czym warto pamiętać, wykonując projekt oklejenia samochodu?

Projekt oklejania samochodu – o czym należy pamiętać?

Projekt oklejania samochodu jest pierwszym etapem tworzenia reklamy mobilnej. W zależności od założeń, do jego stworzenia mogą zostać wykorzystane rysunki techniczne pojazdu bądź też zakupione blueprinty.

Należy jednak pamiętać, że żadna z tych opcji nie pozwala dokładnie odzwierciedlić położenia klamek, listew czy innych elementów dodatkowych – wyjaśnia ekspert z firmy Megaoklejanie.

Z tego też względu specjaliści zalecają, by projekt oklejenia samochody był wykonany na samodzielnie zrobionych zdjęciach, po wcześniejszych zwymiarowaniu pojazdu i wykonaniu jego siatki. Jest to ważny element projektowania, gdyż gwarantuje on, że napisy bądź inne istotne elementy graficzne nie pojawią się w miejscach, w których nie powinny się znaleźć np. na wlewie paliwa czy klamce.

Co jeszcze warto wziąć pod uwagę przy oklejaniu auta?

Przygotowując ostateczną grafikę, należy pamiętać, by użyte w projekcie zdjęcia były wysokiej jakości i rozdzielczości. Skalowanie grafiki do wydruku wielkoformatowego grozi obniżką jakości. W sytuacji zastosowania niskiej jakości zdjęć na gotowych naklejkach mogą się pojawić kwadraty z pikseli. Szacuje się, że idealne fotografie do oklejania przodu samochodu powinny mieć rozdzielczość powyżej 6 megapikseli. Jakość ta pozwala uzyskać estetyczny efekt na samochodzie, ale też wyraźne grafiki i napisy, które będą widoczne z większych odległości.

Po wykonaniu projektu poleca się przygotowanie wizualizacji, tj. nałożenie projektu graficznego na zdjęcie samochodu. Rozwiązanie to pozwala przybliżyć efekt końcowy, ale też uwidocznić ułożenie naklejek na przegięciach czy przetłoczeniach pojazdu. Można powiedzieć, że uzyskany obraz będzie niemalże identyczny jak rzeczywisty, tj. po całkowitym zakończeniu prac. Wielu klientów zwraca uwagę, że tego typu wizualizacje przemawiają do nich bardziej niż „suche” projekty graficzne. Po uzyskaniu akceptacji konieczne jest pocięcie grafiki w odpowiednie bryty, tj. przygotowanie jej do wydruku. Fragmenty powinny być tak docięte, by możliwe było ich komfortowe i bezproblemowe nałożenie na samochód.

Dziękujemy za dodanie oceny

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza:

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.