Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
O czym pamiętać, wykonując projekt oklejenia samochodu?
Reklama na samochodzie jest najtańszą, ale też niezwykle skuteczną formą promocji. Pozwala nie tylko wykreować markę, ale też efektywnie zareklamować nowy produkt, oferowane usługi i wiele innych. To, co ją wyróżnia, to mobilność i możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Odpowiednio zaprojektowane grafiki zwracają uwagę – nie sposób przejść obok nich obojętnie. O czym warto pamiętać, wykonując projekt oklejenia samochodu?
Projekt oklejania samochodu – o czym należy pamiętać?
Projekt oklejania samochodu jest pierwszym etapem tworzenia reklamy mobilnej. W zależności od założeń, do jego stworzenia mogą zostać wykorzystane rysunki techniczne pojazdu bądź też zakupione blueprinty.
Przeczytaj również: Oklejanie samochodów - szybka i efektowna metamorfoza Twojego auta
Należy jednak pamiętać, że żadna z tych opcji nie pozwala dokładnie odzwierciedlić położenia klamek, listew czy innych elementów dodatkowych – wyjaśnia ekspert z firmy Megaoklejanie.
Z tego też względu specjaliści zalecają, by projekt oklejenia samochody był wykonany na samodzielnie zrobionych zdjęciach, po wcześniejszych zwymiarowaniu pojazdu i wykonaniu jego siatki. Jest to ważny element projektowania, gdyż gwarantuje on, że napisy bądź inne istotne elementy graficzne nie pojawią się w miejscach, w których nie powinny się znaleźć np. na wlewie paliwa czy klamce.
Przeczytaj również: Oklejanie samochodów folią jako forma reklamy
Co jeszcze warto wziąć pod uwagę przy oklejaniu auta?
Przygotowując ostateczną grafikę, należy pamiętać, by użyte w projekcie zdjęcia były wysokiej jakości i rozdzielczości. Skalowanie grafiki do wydruku wielkoformatowego grozi obniżką jakości. W sytuacji zastosowania niskiej jakości zdjęć na gotowych naklejkach mogą się pojawić kwadraty z pikseli. Szacuje się, że idealne fotografie do oklejania przodu samochodu powinny mieć rozdzielczość powyżej 6 megapikseli. Jakość ta pozwala uzyskać estetyczny efekt na samochodzie, ale też wyraźne grafiki i napisy, które będą widoczne z większych odległości.
Przeczytaj również: Jak dbać o samochód z oklejoną reklamą, aby zachować jej jakość?
Po wykonaniu projektu poleca się przygotowanie wizualizacji, tj. nałożenie projektu graficznego na zdjęcie samochodu. Rozwiązanie to pozwala przybliżyć efekt końcowy, ale też uwidocznić ułożenie naklejek na przegięciach czy przetłoczeniach pojazdu. Można powiedzieć, że uzyskany obraz będzie niemalże identyczny jak rzeczywisty, tj. po całkowitym zakończeniu prac. Wielu klientów zwraca uwagę, że tego typu wizualizacje przemawiają do nich bardziej niż „suche” projekty graficzne. Po uzyskaniu akceptacji konieczne jest pocięcie grafiki w odpowiednie bryty, tj. przygotowanie jej do wydruku. Fragmenty powinny być tak docięte, by możliwe było ich komfortowe i bezproblemowe nałożenie na samochód.
Dziękujemy za dodanie oceny
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza:
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana