Najczęściej spotykane formy zakupu samochodu – leasing

Najczęściej spotykane formy zakupu samochodu – leasing

Jeszcze niedawno samochód kupowało się wyłącznie poprzez spisanie umowy kupna-sprzedaży. Dziś, żeby stać się posiadaczem własnych czterech kółek, do dyspozycji mamy kilka odmiennych metod zakupu: kredyt samochodowy, leasing oraz wynajem. Zajmijmy się leasingiem.

Leasing samochodu

Najpopularniejszym wciąż sposobem finansowania samochodu jest leasing. Ta metoda pozyskania auta dobra jest szczególnie dla przedsiębiorców mogących odliczyć sobie część lub nawet całość raty leasingowej jako koszty uzyskania przychodów. Leasing samochodowy nie wymaga od leasingobiorcy wkładu własnego, auto można wykupić po zakończeniu umowy i zostać jego właścicielem, a sam leasing oferowany jest w trzech podstawowych typach. Samochód w leasingu użytkujemy odpłatnie, dzięki udostępnieniu przez instytucję finansową, umowa nie wymaga zabezpieczenia (jak przy kredycie), prostsza jest też procedura akceptacyjna – wystarczy zwykle okazać rozliczony PIT oraz podać kwotę swoich dochodów. Są różne procedury akceptacyjne, warto znaleźć firmę z najprostszą, co skróci czas oczekiwania na wóz.

Rodzaje leasingu

Na rynku auto-moto dostępne są następujące opcje leasingowania samochodów: leasing konsumencki, leasing operacyjny oraz leasing finansowy. Oto, co je różni:

  • leasing konsumencki –dostępny wyłącznie dla osób fizycznych. Ma mniejsze wymogi dotyczące dochodów niż kredyt, pozwala wziąć w leasing także inne pojazdy, w tym rolnicze. Minusy – pełny pakiet ubezpieczeniowy (nawet wskazujący firmę), nierzadko też serwisowanie w ASO,
  • leasing operacyjny – rodzaj umowy, w którym po zakończeniu użytkownicy mogą wykupić samochody poleasingowe w ustalonej uprzednio kwocie. Przedmiot umowy jest własnością firmy leasingowej, więc to ona ma możliwość amortyzowania majątku. Umowa jest krótsza, niż czas ekonomicznego zużycia samochodu i polega na czasowym przekazaniu wozu do użytkowania leasingobiorcy,
  • leasing finansowy – w tej formie użytkowany samochód jest własnością firmy finansowej, a umowa zawierana jest na czas ekonomicznego zużycia pojazdu. Po jego upływie leasingobiorca ma zwykle obowiązek wykupić auto od instytucji. Raty mogą być dopasowane do możliwości finansowych użytkownika, amortyzacja i odsetki jako koszty uzyskania przychodu odlicza instytucja, która jednak, jako właściciel, dba o opłaty administracyjne, np. ubezpieczenie. 

Dziękujemy za dodanie oceny

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza:

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.