Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
LPG w nowym samochodzie. Kiedy to się opłaca?
Montowanie w samochodach instalacji LPG staje się coraz popularniejsze przede wszystkim ze względu na rosnące ceny benzyny. Niezmiennie od około kilkudziesięciu lat za równowartość ceny 1 litra benzyny, kupujemy minimum 2 litry autogazu. Dlatego jazda na autogazie była i jest bardzo opłacalna i nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić.
LPG w nowym i używanym samochodzie. Czy i kiedy to się opłaca?
Jeśli chodzi o samochody, które nie mają już gwarancji, przerobienie ich na gaz nie stanowi problemu: zadanie należy powierzyć wykwalifikowanemu serwisowi, który dobierze odpowiednią instalację. O tym, dlaczego odpowiedni serwis, to ponad „połowa sukcesu” przeczytasz dalej.
Przeczytaj również: Czy pandemia koronawirusa wpływa na ceny LPG?
Paradoksalnie więcej dylematów mamy co do instalacji LPG w samochodach nowych. Jak należy się zaopatrywać na tę kwestię?
Samochód fabrycznie nowy z instalacją LPG
Niektórzy producenci samochodów już na swoich liniach produkcyjnych montują instalacje LPG – po prostu proponują w swoich ofertach samochody fabrycznie nowe z instalacją gazową. Teoretycznie możemy zdecydować się na taki pojazd bez żadnych wątpliwości, bo mamy pewność co do gwarancji producenta. W praktyce przy zakupie takiego samochodu powinniśmy wziąć pod uwagę pewien aspekt, z którego nie zawsze zdajemy sobie sprawę. Gdy gwarancja producenta na zakupiony przez nas pojazd się zakończy, może się okazać, że instalacja LPG jest droższa w obsłudze przede wszystkim dlatego, że komponenty są trudno dostępne, a serwis kosztowny.
Przeczytaj również: Instalacje gazowe IV generacji. Elementy składowe
Montaż instalacji LPG w zakupionym już samochodzie na gwarancji
Rozważając zakup nowego samochodu z instalacją LPG, możemy wziąć pod uwagę także inne rozwiązanie: zakup samochodu od producenta, ale bez fabrycznej instalacji LPG i montaż instalacji gazowej „na własną rękę”. Jeśli takie rozwiązanie nas interesuje, musimy jednak upewnić się, czy po montażu instalacji LPG nie utracimy gwarancji na nasz nowy samochód. Całe szczęście nie jest to reguła, a coraz więcej marek samochodów wręcz reklamuje się tym, że ich pojazdy są przystosowane do montażu instalacji gazowej.
Przeczytaj również: Kiedy i dlaczego warto zainwestować w LPG w samochodzie?
Jak sprawdzić, co bardziej się opłaca?
Jak mówią nam przedstawiciele producenta instalacji LPG OPTIMA firmy ALEX, do kwestii opłacalności instalacji LPG w samochodzie powinniśmy podchodzić indywidualnie. Oferta nowego samochodu z fabrycznie zamontowaną instalacją LPG może wydawać nam się interesująca i kusząca, bo dopłata nie jest duża, porównywalna z drugim wariantem, który omówiliśmy.
Jednak jeśli na nasze wydatki spojrzymy dalekosiężnie, może się okazać, że jednak lepszym wyborem jest zakup nowego samochodu, a dopiero potem montaż instalacji gazowej, która będzie tańsza w obsłudze. A jeśli zastanawiamy się, czy montaż instalacji LPG w naszym samochodzie w ogóle się opłaci (tzn. czy rzeczywiście zaoszczędzimy na paliwie, biorąc pod uwagę ceny paliw i koszty eksploatacji samej instalacji gazowej), najlepiej skorzystać z fachowego kalkulatora LPG w samochodzie.
Nowoczesne instalacje gazowe to kompletnie inne systemy, w porównaniu z rozwiązaniami stosowanymi kilkanaście lat temu. Prawidłowo dobrana i zamontowana instalacja nie pogarsza pracy silnika, a oszczędności z jazdy na LPG sięgają od 3 000 do ponad 12 000 (Ford Mustang) zł rocznie.
Wtrysk pośredni czy bezpośredni?
Nie ważne czy myślisz nad instalacją LPG do auta z popularnym pośrednim czy bezpośrednim wtryskiem benzyny. Instalacja LPG IV generacji współpracuje z większością silników – zarówno z wtryskiem pośrednim (instalacje OPTIMA), jak i bezpośrednim (instalacje IDEA). Ceny wahają się od 2 400 zł do nawet 6 000 zł, w zależności od rodzaju silnika (przy wtrysku bezpośrednim, konieczne są bardziej zaawansowane komponenty), liczby cylindrów oraz klasy instalacji.
Instalacja sekwencyjna jest nowoczesną konstrukcją, która jest obecnie najbardziej powszechnym typem montowanych instalacji LPG. Z pewnością przyczynił się do tego fakt wyeliminowania mankamentów występujących w starszych generacjach. Podczas jazdy na sprawdzonej, prawidłowo zamontowanej instalacji LPG, nie doświadczymy różnic pomiędzy pracą (mocą, dynamiką) silnika zasilanego gazem a pracą tego zasilanego benzyną.
Jak wybrać najlepszą instalację autogaz? - 3 kroki zadowolonego użytkownika instalacji LPG
1. Wybierz kompletną instalację LPG od jednego producenta
Kompletny zestaw jednej marki to gwarancja bezawaryjnej i ekonomicznej jazdy. Wyeliminowane usterek spowodowanych niedopasowaniem elementów, zapewnia oszczędną i bezpieczną jazdę autem zasilanym LPG. Montaż instalacji LPG powinien opierać się na kompatybilnych ze sobą elementach – tylko wtedy instalacja będzie wydajna i niezawodna.
Nowoczesne instalacje LPG to zaawansowane technicznie systemy, w których każdy element został dobrany do pozostałych w takich sposób, by zapewniać jak najlepsze osiągi i bezawaryjną pracę. Nie eksperymentuj – wybierz kompletną instalację od jednego producenta.
2. Znajdź sprawdzony warsztat
Nowoczesne instalacje LPG to zaawansowane techniczne systemy, których dobór, montaż i serwis wymaga specjalistycznej (i aktualnej!) wiedzy oraz doświadczenia. Szukaj warsztatu, który jest polecany przez konkretnego producenta instalacji i z nim związany. Warsztat, który posiada autoryzację dostawcy, ma dostęp do oryginalnych podzespołów producenta, a mechanicy są na bieżąco ze wszystkimi nowinkami technicznymi i szkoleniami. Rekomendowany warsztat to po prostu gwarancja usług na najwyższym poziomie.
Trzeba też mieć świadomość, że wiele problemów trapiących samochody zasilane LPG nie wynika z auta, które „nie lubi się z LPG”, lecz błędów popełnionych podczas doboru komponentów i montażu instalacji. Jeśli więc rozważasz zamontowanie takiego zasilania, skorzystaj z oferty zaufanego i doświadczonego serwisu.
Listę rekomendowanych warsztatów znajdziesz na stronie https://optimagas.com/znajdz-najblizszy-warsztat.
3. Nie zapominaj o serwisie – dbaj o to, co masz
Instalacja LPG to świetny pomysł pozwalający na zmniejszenie kosztów eksploatacji samochodu. By jednak móc z niej w pełni korzystać, trzeba dbać o odpowiedni stan wszystkich składających się na nią urządzeń.
Sam montaż to nie wszystko, pamiętaj o właściwym serwisie instalacji LPG, by służyła długo i bezawaryjnie. Rozregulowana instalacja może zwiększać zużycie paliwa, a w najgorszym przypadku, doprowadzić do uszkodzenia innych podzespołów. Niestety, wielu kierowców aut zasilanych LPG ignoruje obowiązek regularnych serwisów.
Jak wygląda serwisowanie instalacji? Sprawdź wpis: https://optimagas.com/blog/serwisowanie-instalacji-lpg-wszystko-co-musisz-wiedziec.
Dziękujemy za dodanie oceny
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza:
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana