Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Kontenery do AdBlue z układem dystrybucyjnym
Aby pojazdy z silnikami wysokoprężnymi mogły zmniejszyć emisję tlenków azotu do powietrza, wiele samochodów wyposażono w dodatek znany jako AdBlue. Każda stacja, która zajmuje się dystrybucją paliwa, powinna udostępnić kierowcom możliwość napełnienia zbiornika tym płynem. Do tego potrzebne są jednak kontenery przystosowane do AdBlue z odpowiednimi systemami dozowania.
Co to jest AdBlue?
AdBlue to ciecz reakcyjna stosowana w technologii katalizatorów SCR, dzięki której silniki wysokoprężne pojazdów ciężarowych spełniają surowe normy emisji spalin Euro 5 i Euro 6. Dzięki selektywnemu procesowi redukcji katalitycznej płyn ten może zmniejszyć ilość tlenku azotu uwalnianego do atmosfery przez pojazd nawet o 95%.
Sama ciecz jest przyjazna dla środowiska, ponieważ AdBlue jest mieszaniną wody i mocznika. Mocznik jest jednym ze związków występujących m.in. w moczu, kale i krwi człowieka, a także jednym z najczęściej stosowanych nawozów rolniczych na świecie.
Chociaż AdBlue jest dodatkiem, nie jest on mieszany z paliwem. Dlatego ciężarówki, które korzystają z tego systemu, mają specjalny zbiornik do jego przechowywania i są wyposażone w katalizator selektywny.
Jakie kontenery do AdBlue wykorzystuje się na stacjach paliw?
Biorąc pod uwagę ilość pojazdów wyposażonych w zbiornik AdBlue, dziś każda stacja paliw powinna mieć na stanie kontener z układem dystrybucyjnym do uzupełnienia tej cieczy. Takie zbiorniki muszą być dobrze oznakowane. Dlatego też umownie wykorzystuje się kolor niebieski do produkcji kontenerów i dystrybutorów AdBlue.
Ponieważ jest to substancja, która powoduje korozję, kontenery produkowane są z polietylenu, który nie wchodzi reakcję z płynem. Muszą też spełniać normę bezpieczeństwa tego typu pojemników, czyli ISO 22241. Większość modeli przeznaczonych na stacje paliw jest wzmacniana metalowymi elementami, aby chronić dostęp do zbiornika przed osobami nieupoważnionymi. Producenci kontenerów do AdBlue np. firma Jaas, najczęściej dopasowują typ, rodzaj i wymiary dystrybutora do wymagań właściciela stacji paliw. Samych możliwości zabudowy zbiornika jest wiele, ponieważ może być to wysepka, obiekt wolnostojący lub zabudowany.
Trzeba mieć na uwadze, że z dystrybutorów AdBlue na stacjach paliw klienci korzystają sami, dlatego kontenery muszą umożliwiać hermetyczne przechowywanie płynu i zapewniać prostotę wlewania go do zbiornika. Niezbędne są dodatkowe akcesoria układu dystrybucyjnego np. pompy, węże i dozowniki, które także najlepiej od razu zamówić bezpośrednio u producenta kontenerów do AdBlue.
Dziękujemy za dodanie oceny
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza:
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana