Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak zabezpieczyć podwozie przed rdzą?

Wcześniej czy później korozja dopadnie każdy samochód. W interesie właściciela jest więc zapobieganie rdzewieniu i taka konserwacja pojazdu, żeby odwlec ten moment jak najdalej w czasie. Jednym z elementów samochodu narażonym na działanie rdzy jest podwozie. W niniejszym artykule zastanawiamy się jak je zabezpieczyć.
Zabezpieczenie podwozia w domu
Na początek coś dla miłośników majsterkowania: zabezpieczenie podwozia w domu. Podwozie jest w dużym stopniu narażone na działanie czynników mechanicznych, chemicznych i fizycznych co sprawia, że fabryczne zabezpieczenie jest niewystarczające. Dlatego można na jego elementach położyć powłokę zabezpieczającą samodzielnie.
Gdzie zacząć? Najlepiej od wyczyszczenia podwozia z osadów i nalotów. Dobrze jest wykorzystać do tego celu myjkę ciśnieniową i ciepłe dni – osiągniemy wówczas lepszy efekt. Warto umyć dwa razy – za pierwszym spłukać wodą brud, następnie odtłuścić wodą z detergentem lub dedykowanym do mycia silników kosmetykiem. Na tym etapie sprawdzamy, czy są już ogniska korozji na elementach podwozia. Jeśli tak – trzeba je będzie wypiaskować lub usunąć w inny sposób, np. drucianą siatką czy szczotką. Znalezione dziury należy zaspawać. Następnie odczekać, aż podwozie wyschnie i po tym czasie przystąpić do nakładania powłoki zabezpieczającej. Może to być substancja antykorozyjna w sprayu, może też nakładana pistoletem z regulowaną siłą i kątem natrysku. Dobrze sprawdzi się powłoka ochronna na bazie kauczuku typu baranek. Trzeba pamiętać, by odczekać przynajmniej 8 godzin, aż się zwiąże.
Zabezpieczenie podwozia w warsztacie
Dla wszystkich, których odstręcza brudna robota, polecamy odwiedzenie warsztatu. Tam również można zabezpieczyć podwozie przed rdzą. Procedura profesjonalnego zabezpieczenia jest podobna do domowej, jednak wykonana przy pomocy profesjonalnych narzędzi i środków oraz przez doświadczonych fachowców. Co ważne jednak, przeprowadzona ona zostanie nie tylko na zewnątrz, ale też i wewnątrz profili, gdzie po zdjęciu listew, zaślepek itp. zostanie wprowadzony środek zabezpieczający. Cena takiego zabiegu będzie się oczywiście różnić w zależności od warsztatu blacharskiego oraz stopnia zajęcia podwozia przez korozję; średnio 500-1500 pln.
Dziękujemy za dodanie oceny
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza:
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana