Materiał Partnera

Jak wyprogramować filtr DPF ze sterownika silnika?

Jak wyprogramować filtr DPF ze sterownika silnika?

DPF, czyli filtr cząsteczek stałych, to jeden z podstawowych elementów układu każdego pojazdu napędzanego silnikiem diesla. Jego montaż i konserwacja są wymagane głównie ze względu na korzyści dla środowiska. Jednak dla kierowców to częsty problem, ponieważ komponent ten ulega częstszym awariom. Jak sobie poradzić z filtrem DPF? Czy można go wyprogramować? Sprawdź, co powinieneś wiedzieć.

Usuwanie filtra DPF i problemy związane z tą czynnością

Jedną z najczęstszych decyzji właścicieli samochodów z silnikiem diesla jest ta o całkowitym usunięciu filtra DPF z układu. Metoda ta pozwala pozbyć się problemu z ciągłym zapychaniem się elementu oraz koniecznością odwiedzania warsztatu mechanicznego w celu usunięcia usterki. Jednak jak podkreślają specjaliści, w tym również Premium Car Coding, coraz częściej samo usunięcie DPF nie wystarcza. Problem ten dotyczy przede wszystkim samochodów nowych, które mają wgrane specjalne oprogramowania. Samo wycięcie filtra tylko w teorii rozwiązuje problem. Auto może odbierać mylne informacje zwrotne – dokładnie te same, jak w przypadku zatkania się filtra DPF – przez co dochodzi do znanych kierowcom problemów:

  • spadku mocy i uruchomieniu się trybu awaryjnego,
  • zwiększeniu spalania,
  • wzrostu poziomu oleju,
  • wyświetleniu na komputerze ostrzeżeń.

Podejmując decyzję o usunięciu filtra DPF, należy również zadbać o wgranie odpowiedniego oprogramowania, mającego na celu oszukać system samochodu. Warto wybierać jednak sprawdzone zakłady zajmujące się tym tematem. Nie istnieje jedno proste rozwiązanie technologiczne, które wgrywa się do każdego pojazdu. Program musi być odpowiednio dobrany do konkretnego modelu samochodu, pojemności silnika i szeregu innych kluczowych zmiennych. Dopasowanie błędnego oprogramowania może jedynie zaszkodzić pojazdowi, który nadal będzie uruchamiał się w ustawieniach awaryjnych.

Czy i dlaczego warto usunąć DPF?

Usunięcie filtra DPF oraz wgranie odpowiedniego oprogramowania do samochodu do bardzo duże oszczędności dla jego właściciela. Koszty związane z czyszczeniem wspomnianego elementu w serwisie wraz z innymi koniecznymi do wykonania pracami często zaczynają się od wysokich  kwot – te natomiast rosną w zależności od modelu i marki auta. Usunięcie DPF i inwestycja w nowoczesny program to zazwyczaj ułamek tego, co trzeba byłoby wydać w ciągu kilku najbliższych lat. Przy demontażu koniecznie należy zostawić zamontowaną w samochodzie obudowę po filtrze. Dzięki temu pojazd będzie mógł bez problemu przejść przegląd  techniczny.

Dziękujemy za dodanie oceny

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza:

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję