Artykuł sponsorowany

Jak szybko nowy samochód traci na wartości?

Jak szybko nowy samochód traci na wartości?

Któż nie lubi zapachu nowego samochodu? I to uczucie, które pojawia się, gdy podpisujesz umowę i odjeżdżasz z parkingu swoim wymarzonym modelem, jest trudne do pokonania. Chwila refleksji następuje, dopiero gdy zdasz sobie sprawę, że po wyjeździe z parkingu dealera, wartość twojego nowego auta spadła o kilka tysięcy złotych. Nie wierzysz? Zatem sprawdź, jak szybko pojazdy z salonu tracą na wartości.

Wartość rynkowa samochodu

Każdy samochód ma swoją wartość rynkową, którą z czasem traci, co związane jest z jego amortyzacją. Amortyzacja rozumiana jest po prostu jako różnica między kwotą, którą wydajesz przy zakupie auta, a kwotą, którą otrzymujesz, gdy go sprzedajesz lub wymieniasz. Nowy pojazd traci na wartości, gdy tylko zjeżdżasz z podjazdu u dealera, a pod koniec pierwszego roku użytkowania traci nawet około 40% swojej wartości.

– Według obecnych stawek przeciętny samochód może stracić na wartości o ponad 20% już po roku użytkowania. Auto będzie traciło na wartości w tempie około 10% rocznie przez następne cztery lata. Pod koniec pięciu lat posiadania można liczyć na to, że pojazd będzie wart około 40-50% ceny, jaką za niego zapłacono w salonie – wyjaśnia rzeczoznawca samochodowy z firmy Experto, w której specjaliści zajmują się oceną stanu technicznego aut oraz określaniem ich wartości.

Chociaż procentowy spadek może być podobny, rzeczywisty koszt utraty wartości wyraźnie różni się znacznie między małym i tanim samochodem a drogą i luksusową limuzyną. Konkretne oszacowanie ceny pojazdu nie jest takie proste, ponieważ zależy od analizy kilku czynników.

Dlaczego nowe samochody tracą na wartości?

Cena samochodów, podobnie jak każdego innego używanego sprzętu, z czasem maleje, ponieważ są zasobem, który traci wartość w wyniku stopniowego zużycia. Im więcej kilometrów przejeżdżasz swoim autem, tym większe prawdopodobieństwo, że będziesz musiał zapłacić za jego naprawę lub konserwację. Jest to jeden z powodów, dla których wartość pojazdu spada z biegiem czasu.

Inną przyczyną utraty wartości samochodu kupionego w salonie są nowsze modele. Kiedy kupujesz swój „nowe” auto, następny model Twojego pojazdu być może już jest na linii produkcyjnej. Nowsze funkcje i gadżety najnowszego modelu obniżą wartość właśnie kupionego samochodu.

Wycena auta obejmuje również jego indywidualny stan techniczny, pojemność silnika oraz wyposażenie. Im bogatsze wnętrze, tym wartość pojazdu będzie wyższa. Ważna jest również historia serwisowania, wypadków, zarysowania lakieru oraz różne uszkodzenia mechaniczne. Wszystkie te czynniki mają wpływ na to, jak szybko nowy samochód straci na ostatecznej wartości.

Dziękujemy za dodanie oceny

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza:

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.