Artykuł sponsorowany

Jak sprzedać z zyskiem samochód historyczny?

Jak sprzedać z zyskiem samochód historyczny?

Samochody historyczne mają licznych zwolenników. Zazwyczaj jednak takie auta stoją w garażach, a właściciele korzystają z nich tylko podczas ważnych okazji. Dbają o swoje maszyny i chcą, aby jak najdłużej zachowały sprawność. Jesteś posiadaczem takiego samochodu, ale z jakichś powodów chcesz go sprzedać? Sprawdź, kiedy rzeczywiście będziesz mógł na nim zarobić.

Samochód zabytkowy – co na jego temat mówią polskie przepisy?

Polskie przepisy wyraźnie wskazują, kiedy masz do czynienia z zabytkowym samochodem. Zgodnie z nimi, takie auto musi mieć co najmniej 25 lat. Co ciekawe, wyposażenie pojazdu musi bazować na oryginalnych częściach. Powinno ich być minimum 75%.

Przeczytaj również: Sprowadzenie auta zabytkowego z zagranicy - opis formalności

Jeśli samochód ma mniej niż 25 lat, powinien być pojazdem unikatowym. Co to znaczy? Może być samochodem, w którym zastosowano niecodzienne rozwiązania  konstrukcyjne albo modelem związanym z ważnym wydarzeniem historycznym. Ewentualnie może to być auto w przeszłości należące do znanej, popularnej i cenionej osoby. Bywa, że za historyczne uznaje się pojazdy, które niegdyś miały ścisły związek z ważnymi osiągnięciami sportowymi. Oryginalne wykonane lub wierne odtworzenie innego samochodu, to kolejne przesłanki do tego, by uznać egzemplarz za zabytkowy.

Samochód historyczny – czego dopilnować przed sprzedażą?

Maszyna uznana się za pojazd historyczny, już sama w sobie jest autem, na którym można zarobić. Jeśli w Twoim garażu stoi model, który chcesz sprzedać i ponad wszelką wątpliwość jest to samochód zabytkowy – przekonaj się, od czego powinna być uzależniona jego cena końcowa.

Im bardziej zadbany samochód historyczny – tym większy zysk. To dość oczywiste! Twój ma widoczne ślady użytkowania? Szpecą go głębokie rysy i wgniecenia? Zanim wystawisz wóz na sprzedaż, postaraj się ich pozbyć. Pamiętaj jednak, że im więcej oryginalnych części – tym lepiej.  Chodzi o to, aby maszyna była estetycznie odświeżona, ale nie całkowicie odmieniona. Wnętrza, jeśli nie jest to konieczne – lepiej nie modyfikować.

Podczas prezentacji samochodu, warto pokusić się o jego dokładny opis. Należy w nim wymienić wszystkie zalety pojazdu i ważne sytuacje, w których brał udział. Niezależnie od tego, czy sprzedajesz auto prywatnemu nabywcy, czy do skupu aut osobowych – postaraj się tak samo.

Odnosząc się do wspomnianego skupu, warto wspomnieć, że jest to miejsce, które wiele ułatwia. Firmy takie, jak AUTO SKUP ŚLĄSK umożliwiają transakcje praktycznie od ręki. Martwisz się, że nie możesz znaleźć klienta? Prężnie działający skup może być Twoim ratunkiem.

Dziękujemy za dodanie oceny

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza:

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.