Artykuł sponsorowany

Jak przewozić osoby z dysfunkcjami zmysłów wzroku i słuchu?

Jak przewozić osoby z dysfunkcjami zmysłów wzroku i słuchu?

Do transportu osób z różnymi niepełnosprawnościami używa się pojazdów specjalnie do tego przystosowanych. Samochody wyposażone są między innymi w szyny, które umożliwiają bezpośredni wjazd do środka. Również pasy bezpieczeństwa są dostosowane do konkretnych ograniczeń pasażerów. Niezależnie od stopnia niepełnosprawności, każda osoba może skorzystać ze specjalistycznego transportu.

 

Jak przewozić osoby z niepełnosprawnościami?

Żeby móc wykonywać przewóz osób z różnymi niepełnosprawnościami, należy przede wszystkim dostosować do tego pojazd. Musi być on na tyle duży, aby pomieścił pasażerów poruszających się za pomocą wózka inwalidzkiego. Dlatego zaleca się korzystanie z samochodów typu bus osobowy – mówi pracownik firmy Petrus Trans-Med.

 

Równie ważne jest, aby kierowca oraz jego pomocnik mieli specjalistyczną wiedzę, jak postępować z pasażerami, z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Przejazd z osobami niewidomymi zdecydowanie różni się od tego, w którym biorą udział pacjenci o ograniczonej mobilności. Inaczej trzeba także postępować, kiedy pasażer jest niepełnosprawny intelektualnie. Pracownicy firmy transportowej muszą być na tyle silni, żeby pomóc wejść do środka osobom na wózkach.

 

Na co zwrócić szczególną uwagę podczas przewożenia osób z niepełnosprawnościami?

 

Należy pamiętać, że osoby z niepełnosprawnościami mogą być wyczulone na punkcie swoich ograniczeń. Dlatego też pracownicy firmy transportowej cechują się empatią. Szczególnie ważne jest, aby dotrzymywać danego słowa.

 

Jeżeli współpraca odbywa się po raz pierwszy, obie strony nie znają się i mogą różnie odbierać drobne nieporozumienia dotyczące wcześniejszych ustaleń. Podczas kolejnych przewozów, kiedy pasażerowie oraz pracownicy znają się lepiej, łatwiej jest wytłumaczyć przyczynę ewentualnych losowych zdarzeń.

 

Jak przewozić osoby z konkretnymi zaburzeniami?

 

Jeżeli pasażerowie mają konkretne zaburzenia, takie jak dysfunkcje słuchu lub wzroku warto przed pierwszym przewozem osób z niepełnosprawnościami poznać konkretne potrzeby i ograniczenia pasażera.

 

Przeszkolony pracownik w kontakcie z osobami niewidomymi lub niedowidzącymi może raz na jakiś czas oznajmić pasażerom, w jakiej lokalizacji dokładnie się znajdują i jak długo podróż jeszcze potrwa. Natomiast dla osób niedosłyszących bardzo przydatnym rozwiązaniem będzie obecność tłumacza języka migowego, który będzie łącznikiem między kierowcą a pasażerami.

 

Dziękujemy za dodanie oceny

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza:

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.