Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak przebiega fachowa regeneracja alternatorów?
Alternator to jedna z najważniejszych części w każdym samochodzie, będący elementem układu elektrycznego. Składa się z wielu różnych komponentów, które ulegają zużyciu na skutek eksploatacji pojazdu. Wiele osób zastanawia się, czy w przypadku jego uszkodzenia zdecydować się na zakup nowego lub używanego alternatora czy fachową regenerację. W tym artykule przedstawiamy regenerację alternatora krok po kroku oraz zalety tego rozwiązania.
Dlaczego warto zdecydować się na profesjonalną regenerację alternatora?
Regeneracja alternatora to nic innego jak jego wymontowanie z pojazdu oraz rozłożenie na części celem zidentyfikowania usterki i przygotowania go do dalszej eksploatacji. Podstawową zaletą regeneracji alternatora jest fakt, że przeprowadzona przez wyspecjalizowany serwis, jak m.in. Truck Mar, pozwala znacząco wydłużyć jego żywotność. Dodatkowo koszt regeneracji alternatora jest niższy niż koszt zakupu nowej części, choć działanie alternatora w obu przypadkach będzie takie samo. Natomiast wybór używanej części jest obarczony ryzykiem, że część będzie niesprawna. Trudno jest bowiem ocenić stan techniczny używanego alternatora, a to z kolei może skutkować ponowną wizytą u mechanika, a nawet awarią kolejnych podzespołów.
Fachowa regeneracja alternatorów – krok po kroku
W pierwszej kolejności należy wymontować alternator z pojazdu. Następnie należy ocenić stan obudowy urządzenia, zdjąć ją oraz zdemontować wszystkie podzespoły. Po rozłożeniu alternatora trzeba poddać ocenie stan zużycia szczotek i pierścieni ślizgowych, łożysk, uzwojenia, koła pasowego, sprzęgła jednokierunkowego oraz sprawność regulatora napięcia czy układu prostowniczego. Wykryta na tej podstawie przyczyna awarii pozwala na ocenę, które z komponentów należy wymienić, a które poddać konserwacji, m.in. poprzez szlifowanie, polerowanie, piaskowanie, malowanie, naoliwienie czy pokrycie pastą ułatwiającą przewodzenie prądu. Po wymianie uszkodzonych części alternatora oraz zakonserwowaniu pozostałych alternator należy złożyć, później podłączyć mostek prostowniczy oraz przylutować styki uzwojenia. Regeneracja alternatora kończy się nałożeniem osłon zewnętrznych i regulatora napięcia oraz ponownym montażem części w pojeździe.
Czy można samodzielnie przeprowadzić regenerację alternatora?
Teoretycznie nie ma żadnych przeszkód, aby samemu przeprowadzić regenerację alternatora. Należy jednak dysponować odpowiednią wiedzą, która pozwoli na trafne zdiagnozowanie usterki oraz jej wyeliminowanie. Konieczne jest także posiadanie specjalistycznych narzędzi, jak m.in. specjalistyczna prasa do łożysk, lutownica, tokarka czy imadło oraz młotek, ponieważ śruby w alternatorze mają tendencję do zapiekania. Ponadto po przeprowadzeniu regeneracji alternatora profesjonalny serwis przeprowadza test obciążeniowy, na podstawie którego ocenia się jego sprawność, a także znakuje regenerowaną część i udziela stosownej gwarancji. Z tych powodów lepiej jest powierzyć regenerację specjalistom.
Dziękujemy za dodanie oceny
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza:
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana